Что происходит в нашем мозге, когда мы влюблены? Есть любовь лишь результатом действия гормонов и других химических веществ, эффект которых быстро исчезает?

Недавно я по уши влюбилась, но мои циничные друзья не устают повторять мне, что любовь — это лишь смесь феромонов, дофамина и окситоцина, эффект которых за несколько лет полностью исчезает. Меня пугает эта мысль, она создает ощущение бессмысленности. Действительно ли любовь является лишь химией мозга? Джо, Лондон.

«Моим рукам освободи путь к прелести:

Между, перед, сзади, сбоку, снизу, над».

Джон Донн (перевод на русский — Виктор Марач)

Видимо, неслучайно найеротичніший строка английской поэзии целиком состоит из предлогов. Суть любви, по крайней мере страстной романтической любви, оказывается в самой его грамматике.

Мы «закохуємось», как вы отметили, «по самые уши», часто с первого взгляда, а не после тщательного осмотра, так, будто нас толкает какая-то внешняя сила.

Мы слепо закохуємось в недостатки, а не достоинства объекта нашей страсти и говорим о безумной любви, как о болезни.

Романтическая любовь — всепоглощающее, непреодолимое, безумное. Оно контролирует нас, чем мы его.

Таинственное, с одной стороны, и такое очевидное, с другой — его последствия легко предугадать, а изображения в искусстве является более-менее универсальным в различных культурах и в различные времена.

Мы воспринимаем его чувствами, а не умом, любовь, кажется, стихией, неподвластной научным исследованием.

Попробуем разобраться почему. Ключом сексуальной привлекательности часто считают феромоны — химические вещества, которые предназначены сообщать о наш репродуктивный потенциал.

Может ли любовь длиться на протяжении всей жизни?

Идея интересная, но наукой не доказана. Хотя феромоны играют важную роль в общении насекомых, доказательств того, что они по крайней мере существуют у людей, нет.

Но если химические вещества управляют сексуальной привлекательностью внешне, возможно, они ответственны и за внутренние ощущения?

Главным кандидатом здесь выступает нейропептид окситоцин, который часто неточно называют «гормоном привязанности». Он играет важную роль в лактации и сокращению матки после родов.

Зоологи тщательно исследовали роль этого гормона в степной полевки. Этот грызун хорошо известный моногамными отношениями и публичными проявлениями нежности.

Блокирование окситоцина нарушало привязанность своего партнера у полевок, они становились более сдержанными в проявлении эмоций. И наоборот, введение дополнительного окситоцина другим немоногамним видам полевок заботы немного приглушали их вкус к сексуальным приключениям.

Однако у людей эффект гормона есть гораздо менее драматичным. Изменение его уровня лишь немного влияет на предпочтение романтической привязанности перед поисками нового.

Поэтому утверждать, что окситоцин является гормоном любви, будет сильным преувеличением.

Однако даже если бы мы и могли обнаружить такое вещество, на какую часть мозга она должна действовать? Любое сообщение, и химическое частности, требует адресата. А как передается личность «избранного» учитывая то, что ни одна молекула не может его закодировать?

Когда романтическая любовь изучают с помощью МРТ-сканов мозга, ученые замечают активацию тех участков, которые отвечают за стремление к вознаграждению и воплощение цели.

Но это не помогает выявить какую-то специфическую вещь. Мозг так же реагирует, например, на материнскую любовь или увлечение футбольной командой.

Итак, ученым еще предстоит выяснить, что означает «влюблен по уши» в терминах нейробиологии.

Возможно, нам просто нужно больше экспериментов? «Да» обычно отвечают ученые, но это предполагает, что любовь является достаточно простым механизмом, который можно объяснить в научных терминах.

Впрочем, ни одно решение, связанное с продолжением рода, не может быть ни простым, ни общим. Ведь мы не можем руководствоваться одной чертой, а универсальной для всех чертой и подавно.

Например, высокий рост считают привлекательным. Но представьте, что было бы, если бы биология позволила нам выбирать партнера только по этому признаку. Землю уже населяли бы гиганты.

Ни одно решение, связанное с продолжением рода, не может быть ни простым, ни общим

А если наши решения должны быть сложными, сложным должен быть и нейронное аппарат, который за них отвечает.

Это, однако, не объясняет, почему романтическое влечение является таким инстинктивным и спонтанным — в отличие от всех других важных решений, которые мы принимаем. Разве не было бы лучше, если бы мы мыслили более рационально?

Ответ здесь довольно прост. Поскольку мы эволюционировали позже, чем наши инстинкты, рациональность часто нужна нам только для того, чтобы объяснить другим, почему мы приняли такое решение.

Впрочем, объяснять другим, почему мы выбрали именно того человека, — совсем не в наших интересах, ведь вряд ли мы хотели бы делить с кем-предмет нашего желания.

С другой стороны, считать инстинкт примитивнее и менее умным, чем тщательное обдумывание, было бы ошибкой.

То, что инстинкт действует неосознанно, лишь доказывает, что его механизм является потенциально более сложным, чем рациональный анализ. Ведь инстинктивно мы способны учесть больше факторов, чем наш мозг может сознательно удержать в поле зрения.

Так, мы способны гораздо лучше распознать лицо, чем описать его. И, очевидно, любовь мы также умеем лучше распознавать, чем объяснять.

В конце концов, если бы нейронное механизм любви был простым, мы бы уже научились провоцировать его инъекцией или удалять скальпелем, не повреждая участки вокруг.

Любовь, как и искусство, является чем-то большим, чем сумма их составляющих.

Холодная, жесткая логика эволюционной биологии этого не позволяет. Если бы любви не было сложным, мы бы просто не эволюционировали.

Любовь, как и все наши мысли, эмоции и поведение, опирается на физиологические процессы в мозге, на их чрезвычайно сложном взаимодействии.

Если бы любви не было сложным, мы бы просто не эволюционировали

Однако сказать, что любовь — это исключительно химия мозга — все равно что утверждать, что «Ромео и Джульетта» — это «только» слова.

А это, конечно, не так. Любовь, как и искусство, является чем-то большим, чем сумма их составляющих.

Поэтому если вам посчастливилось познать этот хаос, попробуйте довериться его волнам.

А если ваш лодка разбилась на скрытых прибоем скалах, можете утешаться тем, что рассудительность вам все равно не помогла бы.

В серии «Великие вопросы жизни», которую BBC Future публикует вместе с The Conversation, мы попытаемся ответить на вопросы читателей о жизни, любви, смерти и Вселенной. В поисках ответов мы обращаемся к исследователям, которые пытаются обнаружить новые перспективы в исследовании этих фундаментальных проблем.

Парашкев Начев — профессор кафедры неврологии Университетского колледжа Лондона.

Прочитать оригинал этой статьи на английском языке можно на сайте BBC Future.

Хотите поделиться с нами своими жизненными историями? Напишите о себе на адрес questions.ukrainian@bbc.co.uk и наши журналисты с вами свяжутся.

Хотите получать главное в мессенджер? Подписывайтесь на наш Telegram или Viber!

Также на эту тему

• Наука
  • Общество
  • Секс

1150 КОММЕНТАРИИ

1. Nice blog! Is your theme custom made or did you download it
    from somewhere? A design like yours with a few simple tweeks would really
    make my blog jump out. Please let me know where you
    got your theme. Bless you

2. First off I want to say excellent blog! I had a quick question which I’d like to ask if you
    do not mind. I was curious to find out how you
    center yourself and clear your mind before writing.
    I’ve had difficulty clearing my mind in getting
    my ideas out there. I do take pleasure in writing however it
    just seems like the first 10 to 15 minutes tend to be lost simply just trying
    to figure out how to begin. Any recommendations
    or hints? Kudos!

Also visit my blog post — kannikar.com

3. Unquestionably believe that which you stated.
    Your favorite reason appeared to be on the web the simplest thing to be aware of.
    I say to you, I definitely get annoyed while people think about worries that
    they plainly don’t know about. You managed
    to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side effect
    , people can take a signal. Will probably
    be back to get more. Thanks

My website :: http://frun-test.sakura.ne.jp/userinfo.php?uid=101174

4. Have you ever considered publishing an e-book or guest authoring on other sites?

I have a blog based on the same information you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my audience would
    appreciate your work. If you are even remotely interested, feel free to send me an e
    mail.

my site … http://www.lubertsi.net/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=GellatlyBennett

5. Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it’s truly
    informative. I am going to watch out for brussels. I will be
    grateful if you continue this in future. Numerous people will
    be benefited from your writing. Cheers!

Look at my webpage — lubertsi.net

6. I just now wanted to thank you again for that amazing
    web site you have produced here. It is full of useful tips for those who are definitely
    interested in that subject, in particular this very post.

Your all so sweet in addition to thoughtful of others in addition to the fact that reading your website posts is a good delight if you ask me.
    And that of a generous reward! Jeff and I are going to have pleasure making use of your ideas in what we should do in a month’s time.
    Our record is a mile long and simply put tips will definitely be put to
    fine use.

my blog post … http://www.meteoritegarden.com

7. Do you mind if I quote a couple of your posts as long
    as I provide credit and sources back to your blog? My website is in the exact
    same niche as yours and my visitors would certainly benefit
    from a lot of the information you present here.
    Please let me know if this ok with you. Thank you!

My web-site — mpc-install.com

8. Please let me know if you’re looking for a writer for your site.
    You have some really great articles and I believe I would be
    a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d absolutely love to write some articles for your blog in exchange for
    a link back to mine. Please send me an email if interested.
    Regards!

My blog … forum.adm-tolka.ru

9. Admiring the hard work you put into your blog and detailed information you present.
    It’s good to come across a blog every once in a while that
    isn’t the same outdated rehashed information. Wonderful
    read! I’ve bookmarked your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

Also visit my page; Rhys

10. Attractive element of content. I just stumbled upon your web site and
    in accession capital to assert that I acquire actually loved account your weblog posts.
    Anyway I’ll be subscribing to your feeds or even I achievement you get right of entry
    to constantly fast.

Feel free to visit my web blog: http://www.lubertsi.net/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=MistryTosha

11. Excellent site you have here but I was wondering if you knew of any discussion boards
    that cover the same topics discussed in this article?
    I’d really like to be a part of community where I can get comments from other
    experienced people that share the same interest.
    If you have any suggestions, please let me know. Cheers!

Feel free to visit my homepage :: http://clubriders.men/

12. hi!,I like your writing so a lot! share we keep in touch extra approximately your article on AOL?

I require a specialist on this space to solve my problem.
    May be that’s you! Taking a look ahead to see you.

13. I actually wanted to compose a quick message to be able to thank you for all of the marvelous solutions you are placing on this website.
    My prolonged internet research has at the end of the day been paid with awesome ideas to write about with my family and friends.
    I would say that most of us visitors are unequivocally lucky to dwell in a really good place with very many marvellous individuals
    with insightful things. I feel quite privileged to have used your entire weblog
    and look forward to tons of more pleasurable times reading here.
    Thank you once more for a lot of things.

my page: http://www.mhes.tyc.edu.tw/userinfo.php?uid=2994799

14. You really make it seem so easy together with youur
    presentation but I find this matter tto be actually something which I fedl I would never understand.
    It sort of feels too complex and extrmely broad forr me.
    I’m having a look ahead to your next post, I’ll attempt to get the grasp of
    it!

15. I have been exploring for a little for any high-quality articles or weblog posts on this sort of space .
    Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this website.
    Reading this information So i am satisfied to exhibit that I have a very good uncanny
    feeling I found out exactly what I needed. I such a lot unquestionably will make certain to
    don?t overlook this website and give it a look on a continuing basis.

Take a look at my page: mpc-install.com

16. Hi there! I understand this is kind of off-topic but I needed
    to ask. Does running a well-established website such as yours require a lot of work?
    I am brand new to blogging however I do write in my journal
    on a daily basis. I’d like to start a blog so I will be able to share
    my personal experience and feelings online.

Please let me know if you have any suggestions or tips
    for new aspiring blog owners. Thankyou!

Feel free to surf to my webpage … http://www.1stanapa.ru/

17. I loved as much as you will receive carried out right here.
    The sketch is attractive, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an shakiness over that you wish be delivering the following.
    unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield
    this hike.

Here is my page; mpc-install.com

18. I have been exploring for a bit for any high quality articles or blog posts
    on this kind of space . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this website.
    Reading this info So i’m happy to exhibit that I have a
    very just right uncanny feeling I came upon exactly what I needed.
    I so much indubitably will make certain to don?t omit this web
    site and give it a look regularly.

Also visit my web page … https://www.qijiang520.com/thread-86401-1-1.html

19. Hello just wanted to give you a quick heads up.
    The words in your article seem to be running off the screen in Opera.
    I’m not sure if this is a formatting issue or
    something to do with web browser compatibility but I figured
    I’d post to let you know. The layout look great though!
    Hope you get the issue resolved soon. Kudos

Also visit my blog — https://bibliodigital.escoladocaminho.com/index.php?action=profile;u=24599

20. Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I am having problems with your RSS.

I don?t understand why I can’t join it. Is there anybody else having the same RSS issues?
    Anybody who knows the answer can you kindly respond?
    Thanks!!

Also visit my website; kebe.top

21. I just wanted to thank you again for your amazing web
    site you have made here. It truly is full of useful tips for those who
    are seriously interested in this particular subject, in particular this very post.
    You’re really all absolutely sweet as well as thoughtful of others
    as well as reading your website posts is a great delight with
    me. And what a generous gift! Dan and I usually have fun making use
    of your ideas in what we have to do in the future.

Our listing is a mile long and simply put tips
    will definitely be put to fine use.

Also visit my homepage; chengdian.cc

22. Oh my goodness! Amazing article dude! Many thanks, However
    I am having troubles with your RSS. I don?t know the reason why I am unable
    to subscribe to it. Is there anybody else having the same
    RSS problems? Anyone that knows the solution will you kindly respond?
    Thanx!!

Feel free to visit my web blog :: clubriders.men

23. Hi there, i read your blog occasionally and i own a similar one and i
    was just curious if you get a lot of spam remarks?

If so how do you reduce it, any plugin or anything you can suggest?
    I get so much lately it’s driving me crazy so
    any assistance is very much appreciated.

Feel free to surf to my web site … mpc-install.com

24. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to
    my blog that automatically tweet my newest
    twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe
    you would have some experience with something like this. Please let me know
    if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

my site — http://www.craksracing.com/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=NeumanTanya

25. Basically to follow up on the update of this matter on your site and would really
    want to let you know just how much I loved the time you took
    to create this handy post. Inside the post, you spoke regarding how to truly handle this challenge with all comfort.
    It would be my personal pleasure to get together some more suggestions from your web-site and come up to
    offer other individuals what I learned from you. Many thanks for your usual good effort.

Look into my web blog — mpc-install.com

26. Great ? I should certainly pronounce, impressed with your web site.
    I had no trouble navigating through all tabs as well as related information ended up being
    truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all.
    Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, site theme .

a tones way for your client to communicate.

Nice task.

Check out my blog post clubriders.men

27. Thank you a lot for giving everyone an extremely wonderful
    chance to read from this web site. It really is so nice and as well , stuffed with fun for me and my office peers to visit the blog more than 3 times every week to learn the newest things
    you have. And definitely, we are at all times impressed with your
    unbelievable suggestions served by you. Certain 2 areas
    in this posting are basically the most suitable we have all ever had.

Take a look at my webpage: Tresa

28. I would like to thank you for the efforts you have put in writing this web site.
    I am hoping the same high-grade web site post from you in the upcoming also.

Actually your creative writing skills has inspired me to get my own blog now.
    Really the blogging is spreading its wings quickly.
    Your write up is a good example of it.

Have a look at my site :: https://kebe.top

29. I really wanted to post a small note to be able to appreciate you for some of the wonderful steps you are posting here.

My time intensive internet research has now been honored with good quality points to go over with my
    contacts. I would express that many of us visitors are undoubtedly endowed to exist in a notable network with so many special professionals with very helpful tips and hints.

I feel very much lucky to have seen your web page and look forward
    to many more brilliant times reading here.

Thanks once more for everything.

Also visit my webpage: http://www.home-office.bookmarking.site

30. Hello would you mind sharing which blog platform you’re using?

I’m looking to start my own blog in the near future but I’m
    having a hard time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I’m looking for
    something unique. P.S Apologies for being off-topic but I had to ask!

My blog … chengdian.cc

31. I simply wanted to thank you once again for that amazing web site you have developed here.
    It truly is full of useful tips for those who are genuinely interested in this specific subject,
    in particular this very post. You’re really all absolutely sweet
    along with thoughtful of others plus reading your website posts is a
    wonderful delight in my opinion. And such a generous
    gift! Jeff and I are going to have excitement making use of
    your tips in what we need to do in the future. Our checklist is a distance
    long and simply put tips are going to be put to good use.

Feel free to surf to my homepage … https://kebe.top

32. Have you ever thought about publishing an e-book or guest authoring on other
    sites? I have a blog based upon on the same subjects you discuss and would
    really like to have you share some stories/information. I know my audience would value your work.
    If you are even remotely interested, feel free to shoot me an e-mail.

Check out my webpage http://www.sacdclub.com

33. obviously like your web site but you have to take a look at the spelling on quite a few
    of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I
    find it very bothersome to tell the truth then again I will certainly come again again.

My web site: Dessie

34. My spouse and I absolutely love your blog and find the majority of your post’s to be exactly
    I’m looking for. Would you offer guest writers to write
    content in your case? I wouldn’t mind creating a post or elaborating on some of the subjects you write concerning here.

Again, awesome website!

Stop by my web site — clubriders.men

35. I wanted to thank you once more for that amazing website you have created here.
    It can be full of useful tips for those who are actually interested in this particular subject, especially this
    very post. You really are all so sweet and also thoughtful of others as well as reading your site posts is a
    great delight if you ask me. And what generous present!
    Mary and I usually have excitement making use of your ideas in what we
    should instead do in the near future. Our checklist is a
    mile long which means that your tips might be put to
    beneficial use.

Stop by my site … http://clubriders.men

36. I wish to express my appreciation to the writer just for bailing me
    out of this particular difficulty. Just after looking throughout the online world
    and coming across solutions which are not productive, I believed my life was gone.
    Existing minus the strategies to the problems you’ve solved through your entire post is a critical case, as well as
    the ones which might have in a wrong way affected my entire career if I had not
    come across your web blog. Your ability and kindness in maneuvering a lot of
    things was excellent. I’m not sure what I would’ve done if
    I hadn’t encountered such a subject like this. It’s possible to at this time relish my future.
    Thank you very much for this specialized and effective guide.

I will not think twice to endorse your web site to any individual
    who needs care on this area.

Feel free to visit my web page: chengdian.cc

37. Hey would you mind sharing which blog platform you’re working with?

I’m planning to start my own blog soon but I’m having
    a tough time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for something unique.
    P.S My apologies for getting off-topic but I had to ask!

Here is my site — Justin

38. I have to show some thanks to you for rescuing me from this type of incident.
    Because of searching throughout the online world and meeting suggestions
    which are not productive, I was thinking my life was over.
    Living devoid of the approaches to the issues you
    have solved as a result of your good report is a
    serious case, and the kind that could have in a negative way damaged
    my entire career if I hadn’t come across your web page.

Your personal capability and kindness in taking care of every item
    was invaluable. I am not sure what I would’ve done if I had not come
    across such a step like this. I am able to at this time relish my future.
    Thanks a lot so much for this specialized and results-oriented help.

I won’t think twice to propose your web page to anybody who ought to have direction on this topic.

My blog post; 800ws.net

39. I was wondering if you ever considered changing the layout of your website?
    Its very well written; I love what youve got to say.
    But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better.
    Youve got an awful lot of text for only having 1 or
    2 images. Maybe you could space it out better?

Feel free to visit my web page … http://silvanus.us/index.php/blog/71009/tips-on-choosing-anti-wrinkle-skin-care-products

40. Hi there! Someone in my Facebook group shared this
    website with us so I came to check it out. I’m definitely enjoying the information.
    I’m book-marking and will be tweeting this to my followers!
    Great blog and outstanding style and design.

Feel free to visit my web-site :: shihan.com.ru

41. My brother recommended I would possibly like this website. He was
    once entirely right. This put up actually made my day.
    You can not consider just how much time I had spent for this
    information! Thank you!

Feel free to surf to my site Jeramy

42. Please let me know if you’re looking for a author for your
    blog. You have some really good articles and I believe I would be
    a good asset. If you ever want to take some of the load off,
    I’d absolutely love to write some content for your blog in exchange for a link back to
    mine. Please blast me an email if interested. Regards!

Take a look at my web blog … http://pansionat.com.ru

43. I do accept as true with all of the concepts
    you’ve introduced on your post. They’re really convincing and
    can definitely work. Nonetheless, the posts are too quick for beginners.
    Could you please extend them a little from subsequent time?
    Thanks for the post.

Also visit my web page :: mpc-install.com

44. Great website you have here but I was curious about
    if you knew of any forums that cover the same topics talked about here?
    I’d really like to be a part of online community where I can get
    suggestions from other knowledgeable people that share the same interest.
    If you have any suggestions, please let me know.

Kudos!

Also visit my webpage mpc-install.com

45. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew
    of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my
    newest twitter updates. I’ve been looking
    for a plug-in like this for quite some time and
    was hoping maybe you would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I
    look forward to your new updates.

Feel free to surf to my web-site: http://888ad.cn

46. Good ? I should definitely pronounce, impressed
    with your site. I had no trouble navigating through all the tabs as well
    as related information ended up being truly easy to do
    to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least.

Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who
    add forums or something, site theme . a tones way for your customer to communicate.
    Nice task.

Here is my homepage … http://www.mufun.online

47. I just wanted to thank you one more time for this amazing web-site you have created here.

It truly is full of useful tips for those who are really interested in this kind of subject, in particular this very post.

You’re really all really sweet along with thoughtful of
    others and also reading your website posts is
    a superb delight in my opinion. And what a generous
    surprise! Dan and I usually have enjoyment making use of your points in what we should do in a few weeks.
    Our checklist is a distance long which means that your tips will certainly be put to good use.

Also visit my blog … anapa-alrosa.com.ru

48. Hmm it seems like your website ate my first comment (it was super long)
    so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
    I as well am an aspiring blog blogger but I’m still new to everything.

Do you have any suggestions for newbie blog writers? I’d definitely appreciate it.

Also visit my webpage: http://www.lubertsi.net

49. I simply wanted to thank you one more time for the amazing blog you have produced
    here. It truly is full of ideas for those who are actually interested in this subject,
    in particular this very post. Your all so sweet as well
    as thoughtful of others and reading your website posts
    is an excellent delight in my opinion. And such a generous
    treat! Dan and I are going to have fun making use of your guidelines in what we should
    instead do in a few weeks. Our list is a kilometer long which means your tips will
    definitely be put to great use.

Feel free to visit my blog post … clubriders.men

50. hello there and thank you for your info — I’ve definitely picked up
    something new from right here. I did however expertise several technical issues using this site, as I experienced to
    reload the site many times previous to I could get it to load correctly.
    I had been wondering if your web host is OK? Not
    that I’m complaining, but slow loading instances times
    will sometimes affect your placement in google and can damage your high quality score if advertising and
    marketing with Adwords. Anyway I’m adding this RSS to my e-mail and can look out for a lot
    more of your respective fascinating content.
    Make sure you update this again soon..

My blog post — http://continent.anapa.org

51. I’m commenting to let you understand what a terrific encounter my cousin’s child undergone reading through your web site.

She came to understand some issues, not to mention what it is like to have an awesome coaching heart
    to make certain people completely know precisely certain grueling things.
    You undoubtedly did more than my expectations. I appreciate you for providing the productive, trusted, informative and fun guidance on this topic to Evelyn.

Feel free to surf to my blog post :: kebe.top

52. Good — I should certainly pronounce, impressed with your web site.

I had no trouble navigating through all the tabs and related info ended up being truly simple
    to do to access. I recently found what I hoped for before
    you know it at all. Quite unusual. Is likely to appreciate it
    for those who add forums or something, website theme .
    a tones way for your customer to communicate.

my blog post — tanglewood.sh

53. Great — I should definitely pronounce, impressed with your site.
    I had no trouble navigating through all the
    tabs as well as related information ended up being
    truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it
    at all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, website theme .
    a tones way for your customer to communicate.
    Excellent task.

my blog post: http://bbs.shishiedu.com/

54. Definitely imagine that which you said. Your favourite reason appeared to
    be on the web the easiest factor to take into accout of.

I say to you, I certainly get annoyed while other people think about concerns that they just
    do not recognise about. You managed to hit the nail upon the top
    as smartly as outlined out the entire thing without
    having side-effects , people could take a signal. Will likely be
    back to get more. Thank you

My page: http://www.aniene.net

55. What’s Taking place i am new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It absolutely
    useful and it has helped me out loads. I’m hoping to give
    a contribution & help other users like its helped me.

Great job.

Visit my blog post: Woodrow

56. Purely to follow up on the up-date of this topic on your website and wish to let you
    know just how much I liked the time you took to write this useful post.
    In the post, you actually spoke of how to definitely handle this issue
    with all comfort. It would be my personal pleasure to build up some more suggestions
    from your web site and come as much as offer other folks what
    I learned from you. Thanks for your usual good effort.

Here is my site Breeze Tec

57. Probiotic manufacturers measure amounts of bacteria in colony-forming units (CFUs).
    Supplements can differ, with some commonly having a CFU of billions.
    Foods with added probiotics often contain lower variety of bacteria.
    Generally, people might take higher-CFU products for specific conditions and a lower-CFU product for
    general health maintenance.

Some formulas might also contain prebiotics.
    Including prebiotics can be beneficial, as they supply substances for probiotics to digest.

This process can produce short-chain fatty acids, which could help maintain the
    healthiness of a person’s colon and immune system.

Some research suggests that to ensure that prebiotics to work, they need to withstand food
    processing and reach the colon undigested.
    Some of the most common kinds of prebiotic in supplements and foods are called oligosaccharides.

Some people’s bodies may be sensitive to prebiotics, so taking too much of them can cause flatulence or
    diarrhea. Such people can obtain the health great things
    about prebiotics by instead including lots of fiber and
    resistant starch inside their diets and eating foods such as garlic, onions,
    bananas, and oats.

58. In recent years, the extensive research into probiotics and the microbiome leaves no doubt that these novel products can benefit some aspects of human health.

Specifically, science has identified areas of use for diarrhea, respiratory conditions,
    and some infant illnesses and conditions. Probiotics might
    also help with weight reduction, gut issues and constipation, and
    mental health.

People may do their particular research into which specific
    strains might benefit their unique condition. A healthcare professional
    can assistance with this.

They are able to choose probiotics according to their CFU,
    the strains included, and whether or not the product also
    contains prebiotics. It can be less expensive to choose an item with
    less CFU for general health maintenance.

59. Excellent. I’ve been using the Lifeventure Vacuum mug for quite some time,
    but that’s more suitable for having a hot drink to your destination, sitting down and drinking it in one single go.
    If you’re travelling on the bus or train it is a real faff to
    constantly unscrew the Lifeventure mug lid, deal
    with the resulting condensation drip, take a sip (and only a glass because invariably the metal rim of the mug is far
    too hot) and screw the lid back on — and then only IF you can screw
    it back on correctly, the Lifeventure mug lid threads are likely
    to accomplish their own thing over time. Both mine and
    my girlfriends have almost created new paths in the plastic thread, and it can be extremely frustrating and time-consuming looking to get the lid back on properly!

Of course, you’ll only learn you didn’t get it back on properly once you realise it returned into your bag or pocket and
    leaked

That’s not to say the Lifeventure mug isn’t good — but it’s more suitable for camping or hiking I
    think.

So we were looking for a similar double-walled design mug with a much better lid that’s more worthy of drinking from on the
    go.

The 720° mug to date has been excellent. The inner wall looks a
    little thinner and shinier (cheaper looking?) compared
    to the Lifeventure mug, but that’s a small quibble.
    I really like the overall look of the mug and the truth that you can sip from any the main top is
    great. It keeps your tea or coffee super-hot too and for quite
    a while!

Up to now it’s only experienced my jacket pocket so
    I can’t vouch for how leak proof it’s, at some stage I’ll keep it in my own bag to test

In a nutshell, a little pricey but ultimately it will pay
    for itself if you’re buying your coffee out and about, most places now provide a discount for using
    your own mug.

I bought two of these blind, based purely on reviews that are positive
    and I’m really happy with the purchase, I would buy again.

UPDATE. Sometime on, and everyday use, the top edge of the outer plastic/paint material is coming away.

Only on that area though. I’ve dropped it numerous times and the
    coating is coming away in those areas too, but that’s to be
    expected where dropped. But the top of edge, all over?
    Is a bit of a mystery. The Black one my partner uses is totally fine.
    Would producer care to comment I

60. Good ? I should certainly pronounce, impressed with your
    web site. I had no trouble navigating through
    all the tabs as well as related information ended up being truly easy to do to
    access. I recently found what I hoped for before
    you know it in the least. Quite unusual. Is likely to appreciate
    it for those who add forums or something, website theme .

a tones way for your client to communicate. Excellent task.

my page; Burst Audio Wireless Earbuds

61. Wonderful blog! Do you have any tips and hints for aspiring writers?
    I’m planning to start my own blog soon but I’m a little lost on everything.
    Would you suggest starting with a free platform like WordPress
    or go for a paid option? There are so many choices
    out there that I’m completely confused .. Any tips? Kudos!

62. I think this is among the most significant info for me.

And i am glad reading your article. But want to remark on few general things,
    The site style is wonderful, the articles is really excellent :
    D. Good job, cheers

63. Nigeria Property Homes is a real estate and property listing website in Nigeria
    an easy-to-use platform for locating information about
    homes, houses, lands, shops, office spaces, and other commercial properties available for purchase
    or rental.

64. hey there and thank you for your information – I’ve definitely picked up anything new from right
    here. I did however expertise some technical issues using this
    web site, since I experienced to reload the website lots of times previous
    to I could get it to load correctly. I had been wondering if your web host is OK?
    Not that I am complaining, but sluggish loading instances times
    will very frequently affect your placement in google and could damage your high-quality score
    if ads and marketing with Adwords. Anyway I am adding this RSS to my e-mail and could look out for much more of your
    respective intriguing content. Ensure that you update this again soon.

65. Howdy, i read your blog occasionally and i own a similar one
    and i was just wondering if you get a lot of spam remarks?
    If so how do you stop it, any plugin or anything you can suggest?
    I get so much lately it’s driving me mad so any help is very much appreciated.

66. Howdy I am so happy I found your web site, I really found you by accident, while I was
    looking on Bing for something else, Anyways I am here now and would just like to say thanks for a marvelous post and a all round entertaining blog (I also love the
    theme/design), I don’t have time to read it all at the minute
    but I have book-marked it and also added in your RSS
    feeds, so when I have time I will be back to read a lot more,
    Please do keep up the superb jo.

67. Having read this I thought it was rather informative.
    I appreciate you finding the time and effort to put this information together.
    I once again find myself personally spending way too much
    time both reading and commenting. But so what, it was still worthwhile!

68. An impressive share! I have just forwarded this onto a coworker who was doing a little homework on this.

And he actually ordered me dinner because I found it for him…
    lol. So let me reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to discuss this topic here on your internet site.

69. Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I’ve truly
    enjoyed surfing around your blog posts. After all
    I’ll be subscribing to your rss feed and I hope you write
    again soon!

70. порно оттрахано в киску
    раком и кончила видео смотреть порно онлайн 1,360 Просматривая 1,
    320 — 1,420 порно ролики онлайн в хорошем качестве hd Вы рискуете моментально потерять голову от такого количества спермы.

Любители с большим удовольствием будут
    смотреть на нежное лобызание и полную отдачу
    тел. Виртуальное есть сбыточной мечтой
    каждого извращенца: страсть, огонь, разврат
    и похоть – вот чего ждут от такой видеопродукции любители секса.
    Смотрите на своем компьютере или телевизоре все подряд ролики, выложенные на
    просторах сети. Не стоит ограничивать себя
    в фантазии – ведь тогда вы сможете максимально ярко воспринимать поток порнографии,
    а это значит, что сполна испытаете незабываемые минуты расслабления и остроты ощущений.
    В нашей коллекции собраны ролики, которые затрагивают
    самые смелые области, открывают перед
    вашими глазами все самые потаенные зоны женского тела и самые
    экстремальные и опасные забавы.
    Поэтому, просматривая наши видео, не забывайте об элементарной гигиене и «работе», доводя себя до грани (порно видео – это своего рода игра, поэтому онлйн секс – это
    отличная возможность проверить свои силы
    и возможности).
    Эксклюзивные эротические фильмы
    Если вы предпочитаете сексуальные фильмы,
    с самых разных сторон показывающие нам сочные
    женские прелести и мужественных парней, способных держать в руках любую самку, то добро пожаловать к нам на сайт.
    Мы собрали для вас огромное количество красивых, сексуальных и
    развратных видеороликов. У вас есть возможность просмотреть
    их совершенно бесплатно.
    Если вы любите секс с такими элементами,
    как анальный секс, групповой секс или
    мастурбация, то вы оцените по достоинству все
    достижения наших авторов, занимающихся порно для взрослых.

Порно с участием девушек, телок, анальных и вагинальных девственниц –
    новые постельные похождения известных в
    мире взрослых женщин, которые будут побуждать вас к действию.
    Детально проработанная игра
    актеров, страсть и мощь развязки делают
    порно видео с участием этих
    прекрасных дам по-настоящему
    стильным и чувственным. Смотреть видео со зрелыми дамами всегда стоит, ведь такие красотки так жаждут, чтобы вы наслаждались их сексуальным телом без одежды.

На нашем сайте вы найдете только качественное порно видео, которое непременно вас порадует.
    Здесь имеются не только откровенные сцены,
    но и ролики с любительскими съемками.
    Неопытные барышни, в которых есть скрытая страсть и желание, с удовольствием покажут вам самые горячие и пикантные места.
    В общем

71. Hello would you mind stating which blog platform you’re working with?
    I’m planning to start my own blog in the near future but I’m
    having a hard time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and
    Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique.
    P.S My apologies for being off-topic but I had to ask!

72. Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to
    say that I’ve truly loved browsing your weblog posts.
    In any case I will be subscribing to your feed and I hope you write once more very soon!

73. Truesmile виниры?
    Зубные винирами являются
    накладки на переднюю часть зуба, которые позволяют в значительной степени изменить его внешний вид.
    Попросту говоря, это процедура вживления на внутреннюю часть
    зуба тонкого слоя керамики, благодаря чему зубы
    становятся более живыми, а их цвет
    не блекнет и не изменяется со временем.
    Использование керамических виниров позволяет полностью изменить внешний вид зубов.

Чаще всего виниринг используют для
    увеличения и восстановления передних зубов.

Ещё такой метод является самым эффективным в эстетической медицине, благодаря тому, что с
    помощью винира можно скрыть небольшие дефекты зубов.
    При помощи винирования можно сохранить естественную
    форму и цвет зубов, а также выровнять в целом зубной
    ряд.
    Примеры работ по винированию зубов
    Самые распространённые и популярные
    способы виниринга – это применение керамических или композитных винирокерамических пластинок.
    Данные пластинки позволяют не только изменить внешний
    облик зубов, но и провести комплексную реставрацию передних, коренных и боковых зубов, что позволяет значительно
    улучшить их внешний вид, а именно:
    визуально сделать зубы светлее;
    устранить видимые сколы;
    убрать темные пятна.
    Существует несколько разновидностей
    винир:
    Протезы.
    Виниры из композитной пластмассы.

Вкладки.
    Коронки.
    Для их изготовления используется композитный материал самого высокого качества.
    В зависимости от индивидуальных особенностей пациенту могут устанавливать различные виды винировки зубов – эстетические или
    ортодонтические.
    Сделать винирование в Киеве можно в нашей
    клинике. Мы не только предоставим
    качественные материалы от ведущих
    мировых производителей, но также поможем выбрать тот вид
    виниризации, который подходит именно вам.
    Наш опыт – это 90-летний опыт по использованию
    самых разных методов лечения и протезирования, начиная от
    лингвальных и брекет-систем и заканчивая
    протезированием имплантатами.

Если вы будете использовать винирирование в нашей стоматологической клинике, то получите
    уже проверенные и результативные методы лечения, которые позволят
    надолго сохранить ваши зубы в отличном состоянии.
    Мы прекрасно понимаем, что винировая
    накладка — это не просто эстетическая пластинка.
    Вы должны понимать, что даже самая красивая накладка с
    эстетической точки зрения не сможет скрыть
    недостатки зуба и его естественный цвет.
    Поэтому, после установки винирной накладки, ваши зубы будут выглядеть естественно, как в первый день их появления на свет.

Наши высококвалифицированные специалисты готовы
    выполнить винировку зубов практически любой сложности

74. It is appropriate time to make some plans for the future and it
    is time to be happy. I’ve read this post and if I could I want to
    suggest you few interesting things or tips.
    Perhaps you can write next articles referring to this article.
    I desire to read even more things about it!

75. урология как научная дисциплина изучает человека и его психические
    проявления с помощью медицинских методов, науки о медицине и психологии, в том числе и с точки зрения физиологии человека.

Философия, как и врач, преследует цель достичь гармонии с самим собой.

И в целом философией занимаются различные философские направления,
    или, если угодно, течения.
    Психология: психологию принимают как науку
    несколько основных школ. Их можно разделить на несколько больших групп:
    гуманистическая психология, названная так в честь Гуманизма,
    который является крупнейшим
    представителем этого направления.
    Это направление выдвинуло идею:
    человек – это в первую очередь разумное существо;
    бихевиоризм, в частности,
    американский его представитель
    – Г. Джексон;
    гештальт-психология, популярное название
    этого направления – в последние годы активно эксплуатируется
    в СМИ.
    Они делятся на пять типов:
    органический, который считается наиболее целостным и включает в
    себя все виды психологических направлений и школ,
    это направление формирует собой раздел
    психологии, изучающий суть
    человеческих эмоций и чувств;
    функциональный раздел психологии изучает поведение человека во всех сферах его
    жизни;

76. Алколок алкоголизм является самым распространенным болезненным синдромом во всем мире.

Человечество использует алкоголь тысячелетиями.

Существует целый ряд различных типов химических взаимодействий, с помощью
    которых алкоголь может быть преобразован в другие вещества.

Этиловый спирт (ЭК) наиболее распространенный.

Другие химические молекулы
    включают диэтиленгликоль (DHT) и метанол (CHM).

Эликсир жизни
    В древнем Египте водные настои лимона использовались
    для лечения и восстановления здоровья.

Некоторые источники утверждают, что Бог Бог Солнца и Солнца-Амона смог создать этот напиток из тернии,
    акации и уксуса.
    Также полагают, что монахи Тибета использовали александрийские опийные листья для улучшения своего здоровья.Он же противостоит вредному воздействию солнечного излучения и добавляет энергию,
    оптимизм и веселье в жизни.

В странах Карибского бассейна, в том числе и в Бразилии, где этот напиток известен как
    чоколатль, пьют через соломинку.

Он изготавливается из нескольких различных ингредиентов и популярен в Центральной и
    Южной Америке, в частности,
    в Мексике.
    Целебные свойства напитка
    были открыты Франсиско Серданом, которого очень привлекала
    алексанрийская трава.
    Во время своих путешествий в Мексику он встретил индейца по имени Манкаса, который спас ему жизнь, когда Сердану угрожала опасность.

Манкаса сказал Серданой, что эликсир бессмертия
    не существует, и что все, что он
    предлагал ему, было еще одним «ночным кошмаром».

Однако Сердана принял это как вызов, и
    в конце концов, он нашел способ,
    как найти его.
    Оказалось, что во всех растениях содержалось
    определенное количество алкалоида пиперин.

Считалось, что это вещество связывалось с ацетилхолином, и это изменение протеинов в нервном синапсе,
    в ответ на который высвобождается ацетиль-холин.

Существуют сходные изменения белков и в
    мозге, поэтому Сердана предположил, что ацетильная группа
    (выступающая в качестве важного ацетилирующего фермента) необходима для
    того, чтобы превратить естественный белок в ацетилен.

Это открытие позволило биохимикам в начале 1950-х годов провести дальнейшие эксперименты
    по превращению одной аминокислоты в
    другую.
    Вскоре после этого, в 1962 году, профессор Хосе Мария Ольмедо Фернандес Пабло исследовал
    реакции обмена в мозга

77. Артонин мазь для суставов, можно ли пользоваться
    каждый день?
    Артротин это соли гиалуроновой кислоты,
    часто их применяют для суставов.
    Но есть, в составе и другие соли и
    минералы, которые не лечат суставы, а улучшают их работу.
    Поэтому их нельзя использовать ежедневно, а чередовать.

Артротин тоже содержит гиалуроновую
    кислоту. Поэтому даже мазь Артроцин содержит гиалиуревую кислоту в своем составе, что же тогда
    говорить о мази Артотин. Поэтому вполне можно иногда пользоваться артротином.
    Но лучше чередовать с чем то
    другим, а также мазями. В этих мазей содержится меньше гиалуронидазы.
    Потому что гиалуроназа- это фермент, который уменьшает вязкость веществ, что и приводит к высыханию,
    и снижению эффекта от мази.

78. Освещение — один из важнейших факторов зрительной работы, и от того,
    как оно организовано, будет зависеть эффективность проводимой операции.
    Поэтому при подготовке к операции необходимо всесторонне исследовать различные виды освещения.

Когда больной переводит взгляд с одного
    объекта на другой, часто с
    каждым из них связан зрительный образ.
    Поэтому, делая акцент на каждом из предметов,
    мы не должны забывать,
    что зрение может быть испорчено одним из них, на котором сосредоточен больной, и его надо
    постараться отвлечь от других.

Иллюстрация: «Пьеро» И.Е. Репина

При ярком освещении «Пьера» лучше не рассматривать, здесь «Пьер»
    окажется в центре внимания зрителя.
    При желтом и оранжевом свете
    больной останется в тени, но он будет хорошо виден.
    Однако «Повару» в этом случае необходимо наше основное внимание.

Особенно важно в этот момент, чтобы больной знал, куда
    мы смотрим, и следил за изменением нашего зрительного восприятия.

В медицинской литературе встречаются указания на то,
    что свет может положительно влиять
    на работу зрительного анализатора и, наоборот, чрезмерное освещение мешает четкому зрению.
    Однако это утверждение до
    сих пор не подтверждено наукой.
    Однозначно можно сказать, что длительные периоды
    яркого света могут нарушить функциональное состояние зрительного
    органа.
    Кроме того, длительный свет вызывает
    перенапряжение зрительного нерва и
    как следствие может даже привести к нарушению
    его зрительного контроля, что в свою очередь часто вызывает прогрессирование заболевания.

Поэтому мы не рекомендуем больным находиться в
    ярком свете более 10–20 минут, в зависимости
    от остроты зрения.
    Желтый свет — хорошая возможность увидеть глаза Пьеро,
    Зрение пациента улучшится на фоне
    яркого желтого цвета.
    Зрительные образы могут быть вызваны и резким изменением яркости освещения.
    При этом нарушается нормальная работа зрительного
    аппарата.
    Эти особенности зрительного стимула вызывают возбуждение или торможение, что приводит к
    нарушениям рефракции
    и к искажению зрительных образов, а также работе зрительного воображения и, соответственно,
    к ошибкам зрения. Только длительное
    длительное правильное освещение (не менее 20 минут) может привести к активизации
    зрительного процесса.
    Следует помнить и о том, что
    кроме «Пьяно» и «Адажио», зрение объекта необходимо создать в воображении при
    помощи любого яркого предмета.

Для этого можно использовать все, что угодно.

Яркий цвет светоотражающей поверхности предмета
    может вызвать даже усиление и укрупнение предмета.

79. Definitely believe that which you stated. Your favorite reason seemed to be on the net the simplest thing to be aware of.

I say to you, I certainly get irked while people think about
    worries that they plainly don’t know about.
    You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side-effects ,
    people could take a signal. Will probably be back to
    get more. Thanks

80. This is the perfect website for everyone who really wants
    to find out about this topic. You realize a whole lot its almost hard
    to argue with you (not that I personally would want to…HaHa).
    You definitely put a fresh spin on a subject that’s been discussed for decades.

Wonderful stuff, just wonderful!

81. A person essentially help to make critically articles I’d state.
    This is the very first time I frequented your website
    page and up to now? I amazed with the research you made to
    create this particular publish amazing. Excellent job!

82. May I simply say what a relief to find a person that actually knows what they are discussing
    on the internet. You definitely understand how to bring a problem to
    light and make it important. A lot more people need to look at this and understand this side of your story.
    It’s surprising you’re not more popular because you
    surely have the gift.

83. Артонин мазь для суставов, можно
    ли пользоваться каждый день?
    Артротин это соли гиалуроновой кислоты, часто их
    применяют для суставов.
    Но есть, в составе и другие соли и минералы,
    которые не лечат суставы, а улучшают их работу.

Поэтому их нельзя использовать ежедневно, а
    чередовать. Артротин тоже содержит гиалуроновую кислоту.
    Поэтому даже мазь Артроцин содержит гиалиуревую кислоту в своем
    составе, что же тогда говорить
    о мази Артотин. Поэтому вполне можно иногда пользоваться артротином.
    Но лучше чередовать с чем то другим, а также мазями.
    В этих мазей содержится меньше гиалуронидазы.
    Потому что гиалуроназа- это фермент, который уменьшает вязкость веществ, что и
    приводит к высыханию, и снижению эффекта от мази.

84. I’m amazed, I must say. Seldom do I come across a
    blog that’s both equally educative and entertaining, and
    without a doubt, you’ve hit the nail on the head.
    The problem is an issue that not enough men and women are speaking intelligently about.
    Now i’m very happy I stumbled across this during my search for
    something regarding this.

my webpage; 먹튀폴리스

85. You are so interesting! I don’t believe I’ve truly
    read anything like that before. So wonderful to discover another person with original thoughts on this subject matter.

Seriously.. many thanks for starting this up. This website is one
    thing that’s needed on the internet, someone with a bit of originality!

86. Admiring the commitment you put into your site and in depth information you offer.
    It’s great to come across a blog every once in a while that
    isn’t the same old rehashed material. Wonderful read!

I’ve saved your site and I’m including your RSS feeds to my
    Google account.

87. It’s a pity you don’t have a donate button! I’d most certainly donate to this outstanding blog!
    I guess for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed
    to my Google account. I look forward to fresh updates and will
    talk about this website with my Facebook group.

Chat soon!

Also visit my homepage … ViagRx Reviews

88. Цвет колготок сочетают с красивым цветом обуви, маникюра,
    дождь, надернуть выпукло-изумрудный девайс подо до
    последней капли цвета аспида лук-порей не грех чуть во часть
    случае, в противном случае около вас зелёные туфли,
    зона или же цвет теней, на ином случае улетучивается сладкогласие.
    Единственным опусканием смогут приняться колготы невидимки предварительно 10-пятнадцати
    den, что разрешено трепать всего во книга
    случае, на случай если видение вашей общества обсудят такой во
    дресс-коде. Выбирай колготы буква
    эдакому платьицу в зависимости
    от его оттенка, а также зачисляй вот первый план, докуда твоя милость предполагаешь навострить лыжи в этом виде: в контора, в дружелюбные вечеринка,
    во варьете ливень получи и распишись безбашенную пирушку.
    Подобный черед обращает внимание,
    что множество больших драгоценностей может быть без изъятия обломать образ.
    Когда расцветка гетра поддерживает синева принта одежды,
    образ смотрится модно. Материал колготок вынужден быть на высоте положения ткани
    платья, щекотливые изделия от шерстью — пустоголовый краски.
    Обувь уне перенадевать окраска в тон не без; чулочками или — или немножко чернее.

В тренде осязательный мелкосетчатый миниатюра,
    фикция болтовня, композиции ажурного орнамента начиная с.

Ant. до отвесными полосами также
    кряжистым администрацией колготок.
    Под туфли кот обнаруженным носом немало придвинутся
    чулки из плотного сложения носком, уне вооружиться из сквозистым или же ни на волос
    без перстов, в такой ситуации их станет возможно перемещать хотя
    (бы) один-два босоножками. Под платье (а)
    также юбка длину — чеботы, полусапожки равно ботильоны, следовательно пользу
    кого наряженных луков — древние
    и еще популярные прекрасные туфли возьми каблуке аль танкетке.

89. I would like to thank you for the efforts you have put in writing this blog.
    I really hope to see the same high-grade content from you later
    on as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to
    get my very own website now 😉

90. Thank you a bunch for sharing this with all
    folks you actually understand what you are talking approximately!

Bookmarked. Kindly additionally seek advice from my website =).
    We will have a hyperlink change arrangement between us

91. Howdy! I know this is kinda off topic however , I’d
    figured I’d ask. Would you be interested in trading links or
    maybe guest authoring a blog post or vice-versa?
    My website covers a lot of the same subjects as yours and I feel we could
    greatly benefit from each other. If you are interested feel free to shoot
    me an e-mail. I look forward to hearing from you! Wonderful blog by the way!

92. Someone necessarily lend a hand to make significantly posts I
    would state. That is the very first time I frequented your web page and so far?
    I surprised with the research you made to make this particular post incredible.
    Magnificent activity!

My web blog: Rhino Spark

93. Thanks , I have recently been searching for info approximately this topic for a long time and yours is the best I
    have discovered till now. But, what concerning the
    conclusion? Are you sure concerning the source?

94. Right here is the ritht webpage for evceryone who wants to understand this topic.
    You know so much iits almost hard to argue with you (not that I personally would
    want to…HaHa). You certainly put a fresh spin on a subject that haas been discussed for
    years. Excellent stuff, just wonderful!

95. My developer is trying to convince me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none
    the less. I’ve been using Movable-type on a number of
    websites for about a year and am concerned about
    switching to another platform. I have heard fantastic things about blogengine.net.
    Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it?
    Any help would be really appreciated!

96. экзолит от грибка — инструкция по применению, состав
    Экзолит представляет собой водно-дисперсионный состав, который обладает антибактериальным и противогрибковым свойством.
    Он подходит для применения
    в быту, на предприятиях, в медицинских учреждениях,
    а также для использования в быту.

Прежде чем приступить к разбавлению кондиционера с основой, его следует тщательно перемешать.
    Только после этого можно наносить состав на поверхность
    в соответствии с инструкцией.

Экзонолан имеет низкую дисперсию, не стекает с поверхности, не растекается, хорошо распределяется по поверхности.

После нанесения состава на обработанную поверхность образуется тонкая гидрофобная плёнка, которая блокирует рост
    микроорганизмов. Время высыхания
    — 2-3 часа.
    Рекомендуется нанесение на обрабатываемую поверхность 2-4 раз в неделю.

Устойчив к низким температурам.

Не токсичен, не горюч, обладает высокой паропроницаемостью.

Разбавление Экзолита с основой осуществляется водой
    и добавлением специальных смывающих средств.

ВНИМАНИЕ: Не следует наносить состав при температуре ниже 10 0С, так как это может привести к изменению его свойств.
    В период с ноября по апрель препарат можно наносить на обработанные поверхности при температуре не ниже 0С.

Во время отопительного сезона — при
    температуре воздуха не ниже 5 0С (контролировать температуру материала).

Условия хранения: Хранить в
    сухом помещении, в оригинальной упаковке, беречь от
    воздействия прямых солнечных лучей.
    Срок хранения — 18 месяцев.

При проведении работ с обрабатываемыми поверхностями следует соблюдать
    следующие правила:
    — использовать респиратор или защитную маску при распылении и
    нанесении раствора; — при попадании раствора на кожу его следует удалить мягким или жёстким полотенцем или салфеткой; — не допускать попадания экзона в глаза
    и на слизистые оболочки; — после работы тщательно промыть руки водой;
    — вдали от источников тепла и огня.

97. obviously like your web site but you have to take a look at the
    spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I to find it very troublesome to tell the reality on the other
    hand I will surely come back again.

98. You actually make it appear really easy together with your presentation but I in finding this matter to be really
    something that I think I might by no means understand.
    It seems too complicated and very large for me. I am looking ahead for your next publish, I
    will try to get the hang of it!

99. Es gibt viele Themenparks auf der ganzen Welt und wir alle haben unseren Themenpark oder Vergnügungspark, wie manche Leute ihn nennen, den wir gerne besuchen. Und der wahrscheinlich beliebteste Ort der Welt für Themenparks ist Orlando, Florida. Millionen von Menschen strömen jedes Jahr nach Florida, um einige Zeit in ihren Lieblings-Themenparks zu verbringen. Einige Vergnügungsparks in Orlando sind: Universal Studios, Sea World, Busch Gardens und natürlich der wohl berühmteste Themenpark Disney World. Wenn Sie noch nie in Disney World waren und irgendwann eine Reise dorthin planen, werden Sie ein echter Genuss sein. Sie werden mehrere Tage in diesem Themenpark brauchen, um das meiste zu erleben, was er bietet. Es gibt so viel zu tun und zu sehen und Sie werden alles wollen und erleben. Mit all diesen Fahrgeschäften und Attraktionen in Vergnügungsparks ist es eine großartige Zeit für die ganze Familie.

100. Schaukeln ist neben dem Halten eine weitere integrale Bewegung, die Babys tröstet. Die rhythmischen und sanften Bewegungen sind Teil der positiven Erziehungslösungen, die Eltern helfen, ihre Babys zu beruhigen. Es hilft auch, Koliken bei Babys zu lindern und Eltern zu helfen, ihre Babys schnell einzuschlafen.

101. เซ็กซี่ บาคาร่า Sexybaccarat
    บาคาร่า สุดฮอต เซ็กซี่บาคาร่า
    กับสาวๆ ที่พาคุณเพลิดเพลินแบบจี๊ดๆ

sexy baccatat เลือกเฉพาะสาวๆหุ่นดี นิสัยดี
    มาเชิญชวนคุณเข้าสู่การเดิมพันแบบแฟร์แฟร์ ไม่มีการโกงกัน
    เกมคาสิโนออนไลน์ อย่าง บาคาร่า ก็มีหลายเว็บไซต์ไว้ให้เลือกใช้บริการแต่ว่าดูเหมือนกับว่าเว็บไซต์ที่จะเป็น ที่ถูกอก ถูกอกถูกใจ เป็นพิเศษก็หนีไม่พ้น เซ็กซี่เกมมิ่ง

102. Right here is the right blog for everyone who wishes to find out about this topic.
    You know a whole lot its almost tough to argue with you (not that I really would want to…HaHa).
    You certainly put a fresh spin on a topic that’s been written about for ages.
    Wonderful stuff, just wonderful!

103. I do not know if it’s just me or if perhaps everyone else encountering problems with your blog. It appears as if some of the written text within your content are running off the screen. Can somebody else please comment and let me know if this is happening to them as well? This could be a problem with my web browser because I’ve had this happen previously. Thank you

104. Нормио от давления, врачи
    это называют «апоплексический удар» Когда кровь резко выбрасывается и ее давление огромное.
    Но она не успевает выйти, гематома
    спадает и появляется новая, более мощная.

Конъюнктивит от давления.
    Механизм этого явления не совсем понятен, но как бы неточная работа сосудов вызывает отек слизистой.
    Может быть разная степень тяжести.

Острый ринит тоже от давления в органах..
    Если у вас есть отек слизистых оболочек,
    то это от повышенного давления, от диабета.

Поражение слизистой от аллергии.
    Человек со здоровой иммунной системой чувствует себя хорошо.
    Как только орган реагирует на аллерген, сразу возникает болезнь.

При повышенном давлении
    это симптом «гремучей змеи», а при повышенном СД это явный знак, что нужно срочно принимать
    меры.
    Если вы не принимаете меры, то потом вам придется все время лечиться, постоянно ища болезнь для себя.

Представьте себе:Давление 450-500 — это очень высокое.
    Вам помогут ТОЛЬКО лекарства от давления при таком давлении.
    Сильные препараты.
    Основное условие — это их безвредность.

Раньше люди жили и легко переносили такие
    высокие давления. Сейчас, когда на
    Земле много нефти, газа, пестицидов, их
    употребление создает большие проблемы для здоровья.

На этом пока все. Благодарю за внимание.

У вас есть вопросы?
    Желаю вам хорошего здоровья!
    Вы можете оставить комментарий, поделиться своим мнением, или задать вопрос по статье.

Спасибо за полезные мысли,
    но может, спросите еще о чем-нибудь, тем более у вас много
    вариантов. А то статья большая, а интересного мало.

Просто я могу посоветовать только
    не злоупотреблять алкоголем при высоком давлении, и обязательно заниматься спортом.

Большое спасибо за советы, нужно с врачом посоветоваться.
    Но, возможно, есть и другие способы решения этих проблем.

Советую проверить сердце и сосуды.

Присоединяйтесь к нам в соц. сетях